31 dec. 2013

2013

Foto från "Badnöjesfält" strax norr om Burgas, Bulgarien


Det blev inte mycket bloggat 2013 men nu är sista chansen kommen att få till ett andra inlägg. Ett inlägg är nämligen inget inlägg.

Året 2013 började med ett galet nyårslöfte - 10 km per dag - och då inte i snitt utan just per dag. Det sket sig bokstavligen redan i slutet av januari. Då blev jag nämligen (mag)sjuk.











Det blev inte så tokigt trots allt i slutändan - men som sagt frekvensen var inte enligt den galna planen.


Grafiken ovan visar antalet träningspass per vecka (enbart cykling) i stapelform och sträckan per pass i den gröna kurvan. Eftersom jag nästan inte tränat alls förutom fram och tillbaka till jobbet har det av naturliga skäl blivit ganska nära 10 pass per vecka, dvs ett pass till och ett pass tillbaka ifrån jobbet. På sommaren har jag skarvat lite extra på hemvägarna så det blivit lite fler kilometer i snitt.

Innan jag går över till att leverera data av annat än träningskaraktär  vill jag göra en summering av hur jag rört mig under året.

Löpning:

Total distans: 76,5 km
Total tid: 7 h 44 min
Längsta pass: 8,1 km


Promenader:

Total distans: 243,8 km
Total tid: 45 h 38 min
Längsta pass: 14,7 km á 2h 22:34 min

Längdskidåkning:

Total distans: 11,4 km
Total tid 53:53 min
Längsta pass: 9,2 km á 37:25 min

Mountainbike (alltså skogscykling):

Total distans: 93,8 km
Total tid: 6 h 36 min
Längsta pass: 18 km á 1h 23:28 min

Cykling (mest jobb-pendling)

Total distans: 3922,1 km
Total tid: 152 h 13 min
Längsta pass: 34,9 km á 1 h 30:24 min
Snabbaste månad: augusti, á 32 km/h i snitt alla pass jag hann med tills...

...jag råkade åka ner i en grop den 11 augusti. Bröt ledband i tummen samt nyckelben - en gång till på samma ställe. Trist. Cyklade inte en meter förrän den 4:e november. 


Annars då?

Har fått en dotter som är en glädjespridare av rang och som precis börjar lära sig att gå. Utmaningen ligger i tidskonflikter mellan dottern och sonen som troligen känner sig lite åsidosatt emellanåt. Hoppas på bättring 2014... Då ämnar jag även vara någon månad "föräldraledig".

Jobbar kvar på samma jobb. Haft mitt livs första lönesnack - och fått löneförhöjning. Deltar i projekt förutom det vanliga arbetet och trivs fantastiskt bra med mina kollegor. Önskar fortsätta så.

Har varit på semester i Bulgarien igen. Finns på Youtube i 4 delavsnitt mestadels filmade med min GoPro Hero 3. Najs.

Just det, jag har blivit med större bolån också. Bor i radhus sedan i maj. Härligt att ha kontroll över sin månadsavgift ;)

Nä, nu hinner jag inte mer för jag ska rigga kameran för att göra en "time-laps-film" över kvällens fyrverkerier, göra mig och barnen (!?) i ordning för att åka iväg på nyårsfirande i Nacka.





Inga kommentarer: