9 jan. 2016

Bloggnypremiär

Nu när det står klart att vi ska åka på semester snart och det, enligt mig, är roligare att visa foton på egen blogg än på Facebook känns det som ett bra läge att blogga lite igen. 

Jag har nu även efter några (för många) försök att använda Blogpress gått över till Bloggers egna app när jag inte använder min väldigt stationära dator. Nu ser bilderna betydligt mycket mera verklighetstrogna än "blurret" som foton via Blogpress förvandlas till. Även det ett skäl för comeback. Vi får väl se. 

Kan förutom planen att resa till Mexico berätta att jag registrerar mitt matintag med "Lifesum" (app) och att det fått den oväntade följden att jag går ner i vikt. Får med andra ord lära mig att korrigera min basalförbrukning "passiva" dagar. Vid ca 700 kcal energiöverskott enligt appen har vikten stått stilla. En gång. För kort tid och för lite data för att dra stora slutsatser. Den säkraste slutsatsen är att jag går ner i vikt när jag äter enligt appens förslag. 


Inga kommentarer: