5 jan. 2013

Galet nyårsmål




Vid nyår är det många människor som försöker skaffa sig nya och bra vanor. Jag kom på ett nygammalt som jag inte vet om det är särskilt bra men som säkert kommer att bli en aning galet.

I min ungdom i Jämtland siktade jag på att köra 10 km per dag. Kilometermål tenderar att bli just exakt det sträckmålet och inte mer för min del. Tror inte jag riktigt klarade snittet på 10 km/dag i början av 90-talet men nu ska jag göra ett försök till. Det roliga med årets mål är att extra långa sträckor en dag inte kan räknas över till den följande dagen, således kommer jag att röra mig muskulärt på ett eller annat sätt 365 gånger under 2013. Om jag pallar det vill säga. Har klarat 5 dagar hittills i allafall :)

Till min hjälp har jag skaffat en cykelhållare till min iPhone. En iBike som jag hittade på Apple store i Täby. Enklast möjliga hållaren som fyller sin funktion under de dagliga jobbpendlingarna. Nu slipper jag vänta på att min Garmin 705 ska hitta satelliterna. Tar oftast över en minut med den medan iphonenen behöver ett par sekunder. Och telefonen har jag ju ändå med mig dagligen...

Tvingas överge Garmin connect då Runkeeper är "så mycket bättre" än appen Garmin Fit enligt min mening... Men det kan jag nog leva med.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: