31 juli 2011

Jag och mina mål


Oj, nu glömde jag nästan bort att blogga i juli. Men nejdå här kommer en ultrakort rapport.

Har lyckats med bedriften att klara av ett mål jag satt. 600 km i juli av 600 planerade. Det blev hela 610 km. För mycket alltså. Ändå bara två pass utöver jobbpendlingen. Ska kunna bli fler till nästa månad om jag mentalt kan få för mig att dra en repa direkt efter jobbet, på tex Lidingöloppetbanan.

Jobbet. Går vidare. Jag är lite efterbliven. Sysslar med tidskonflikt mellan att hjälpa kunder/kollegor via disk och telefon och att kontakta fastighetsägare/brf:er om deras åverkan på våra möjligheter att ta oss in i deras fastigheter. Är mest van vid innejobbet så det går bäst. Men jag tror jag börjar få lite fart på detektivarbetet ute på fältet också även om jag jobbar klart i motvind då väldigt många "som vet nåt" haft semester under juli månad. Imorrn bitti ska jag leta efter en fjärrvärmecentral tillsammans med en fastighetsskötare. Spännande då inga tillfrågade alls tror att den finns men att det däremot ska utföras ett jobb på/med den...

Hus & hem. Jag har legat på latsidan min första vecka som gräsänkling. Har bara hunnit med att bygga ihop en garderob. Snart ska skjutdörrar på plats. Det kan bli en utmaning. Därav dröjsmålet. Har faktiskt knappt varit utanför dörren efter jobbet. I dag blev det dock en barkarby-turné då lillebror behövde transport av några dörrar och jag för första gången i mitt liv drabbats av Ikeamöbel-del-förlust. Nu kan jag inte skylla på det heller. Istället lär jag inleda augusti med fortsättningen av gränsänkling-renoverings-såpan.

Inga kommentarer: