29 juni 2011

1000 km+

Dagens statistiksiffor för hela året hittills.

Hej vad jag har tränat i år. Den här veckan har jag både passerat 100 mil och 50 timmar "träning" under året.

Eftersom juni nästan är över tänkte jag att det är hög tid att skriva nåt. Livet går vidare. Vädret är bra. Elförbrukningen i huset är högre än hälften av förra årets förbrukning och det finns inget direkt nytt att säga om min jobbsituation. Midsommarhelgen var trevlig; Mario fick en heliumtraktor som var både snygg och rolig att ha. Tills Mario tyckte att den skulle få vara ute lite. Fast då med lättad tyngd som precis höll den kvar på golvet inomhus. Men inte utomhus...
Mario med nästan precis dubbelt så gammal "midsommarkompis". På den tiden ballongen var nedtyngd av två metallbrickor.

Kikade som ni kanske anat på årets träningsstatistik. Observera: all form av träning inkluderas här. Alltså även löpning. Äntligen 100 mil. Ett vanligt cykelår brukar jag passera den sträckan nångång i februari men nu är det andra tider. Så pass andra tider att jag inte ens klarar av att pressa 20 km per dag. Hade satt ett mål att klara 600 km denna månad. Imorrn lär jag passera 400 omkring klockan 6:20. Om jag inte försover mig. Men det är klart; 200 km och lite till har jag ju cyklat en gång tidigare på en och samma dag i mitt liv så det blir nog inga problem ;)

Mitt största problem denna månad är att det varit så många lediga dagar. Lediga dagar = ingen träning för min del. Då finns det mycket att göra här hemma istället. Som tex vår nya fräcka "flygande" datorbänk. Handsågad med slö Ikea-såg. Men ändå blev till och med Antoaneta nöjd med slutresultatet!
"Datorbänken". Observera hålen för att släppa fram värme från elementet.

Inga kommentarer: