18 maj 2011

Lunch på stan



Lyxade till det i dag. Lunch ute. Det blev jättegott och jag hann även med att dementera lite missuppfattad info.

Lunch på stan betyder att jag inte åt mikrovärmd matlåda i kontorsgrannrummet. Istället kom gamle vapendragaren (eller var det jag som var det?) från TT på besök och blev min lunchkamrat i SVT-drama-huset. Även om vi åt av samma alternativ på matsedeln blev det mycket godare för min del. Visserligen finns inga gratisluncher - men på kort sikt blev det så. Tack för det, jag är ju luspank just nu. Gratis är som bekant gott :)

Det är inte mycket man hinner sammanfatta över en lunch. Vi hann dock behandla ämnen såsom höj-och-sänkbara bords svaga punkter, vårens husvagnsansamlingar samt min dementi av ett (eller flera) rykten som satts i rullning efter slutklämmen på mitt förra inlägg. Nej det är inga syskon på gång! Högst som fundering på när det är lämpligt för nästa beställningsjobb ;)

Annars då?

Jo, jag tror allt att allergin fick grepp om mig i år också. Känns som 2006. Då bodde jag nära en ek. Så även nu. Jag verkar inte tåla ekpollen. Mycket sånt nu trots regn. Igår mådde jag skumt de sista timmarna på jobbet. Cyklade hem i ösregn samt kurerade mig med en kopp "gurkmeja-te" samt slocknade i soffan klockan 20, för att sedan gå och lägga mig på riktigt redan 21:30. Antagligen bra, för när jag vaknade var halsontet borta. Skönt att kondisen är lite bättre också. Trots att jag med flit "inte tog i nåt" var jag två minuter snabbare än jag brukade vara under min första arbetsvecka.

På Tingsrättsfronten. Det blir inget ytterligare besök i Tingsrätten till hösten. Skönt att motparten insåg nederlaget så vi kunde förlikas på en nivå båda parter kunde acceptera. Visst hade vi sannolikt knappt något förutom tid att förlora på en rättegång. Men även om man kan bli arg över att någon med flit försatt oss i en knepig situation behöver man ju inte hämnas dubbelt åter. Nåväl, jag kanske inte ska ropa hej förrän vi är över ån även i verkligheten?

På jobbfronten. Jag gör snart jobbet med förbundna ögon. Nja. Inte riktigt. Men de mest frekventa händelserna behärskar jag tämligen galant så här långt. Dock finns tusentals smådetaljer och undantag jag förmodligen aldrig kommer att lära mig. Jag kanske kan överleva det också :)

När kommer sommarvärmen?

Inga kommentarer: