31 aug. 2008

Nytänk

Jag är lite less på bloggformatet. Att bara välja en bild och att skriva lite förhoppningsvis smart om det är lite av grejen med en blogg. Själv vill jag skriva lite och hiva iväg en hel massa bilder.

På sistone har jag tagit en hel del bilder som så lätt presenterar allt som jag vill visa för världen. Eller vilka det nu är. Min gamla sajt www.steffoboy.cjb.net är ju nästan död - men den ska återfödas! Först måste jag dock fixa en bra operativsystemslösning. Lösningen på det problemet har inte kommit till mig ännu.

Att det ska vara så svårt nuförtiden: ubuntu fixar allt i ett nafs; alla inställningar klara, alla viktiga program (som gör saker som jag vill kunna göra) kommer på plats under installationstiden men jag kan inte synca mobiltelefonen, inte köra ekonomiredovisningsprogrammet, inte använda mitt pulsträningsprogram och inte driva min "webkamera".

Och jag vill inte köpa ett windows XP och har inte råd/vilja att köpa en ny dator. Och kan inte skaffa en mac delvis pga ovanstående restriktioner programvarumässigt. OM jag inte kör windows på´ren. Kompatibilitetsproblem, I hate it!

Inga kommentarer: