1 sep. 2008

Mer skumt

Jag har fått lite kritik för mina psyko-varning-skumma inlägg. Men jag kommer att fortsätta gå runt gröten som vore jag katt och gröten het.

Det är väl kul att få tänka lite. Och vissa saker tänker jag inte skriva även om det säkert vore rätt spännande. Eller patetiskt. Svår avgränsning ibland. 

I huvudsak ska jag fortsätta att skriva konkret om telefoner, att samhället är konstigt, jag normal, att pengar är dåligt - om de inte läggs på tekniska prylar jag gillar, att det är fel att gå för långt och cykla för kort.

Lite mera eventuellt personliga grejor skall skrivas obegripligt. I bästa fall fattar den som ibland är inblandad.

En grej jag kom på nu som jag bara måste säga: jag gillar att få svar. Får jag inte det är min åsikt helt sann tills den får konkurrens med alternativa åsikter. Tyvärr har jag en hel radda teorier som alltså är helt sanna. Vissa är kort och gått rätt knepiga att leva med. Ibland.


3 kommentarer:

Anonym sa...

den som tiger samtycker!!!

Steffoboy sa...

Det trodde jag också när jag var ung. Men så en dag visade sig verkligheten vara en aning mera komplicerad. Men det är nog en bra generalisering!

Anonym sa...

Är ju det skumma som gör att man läser...Och det blir tid för eftertanke..