27 aug. 2008

På äldre dar...

När man är till åren kommen. Som jag. Då här man fått höra både
det ena och det andra.

Själv har jag haft mängder av djupa givande samtal med min bästa
vän. Mig själv. Nja det har inte bara jublats om man säger så.

Tvärtom här jag fått höra av mera närstående med tanke på hur
schysst jag är mot mig själv: Med såna vänner behöver man inga fiender.

Fast en ovän har jag minsann. En som bräckt mig i otrevligt
bemötande mot mig själv. Typiskt. Men det är kanske jag som spökar
här också. Omöjligt att svara på utan "closure".

Saker som jag lyckats med är att ha sagt de elakaste sakerna
någonsinn till flertalet väl valda "offer". Själv har jag inte
förstått dessa elakheter. Och hur mycket de sårat. Men det kanske
är för att jag hört långt värre saker i mina samtal med mig själv.

Inga kommentarer: