31 aug. 2012

Flitmånad







Barnfri & utan hemlängtan. Denna månad har jag varit duktig på att cykelpendla. Flera dagar har jag kört omvägar och till och med på en helg har jag cyklat.





Mario kommer hem inom en vecka men under augusti har det varit väldigt egofixerat. Har kunnat ta omvägar både till och från jobbet eftersom inga dagishämtningar hägrat. Av alla resor till och från jobbet har endast en varit rakaste och kortaste vägen fram. Sex stycken av alla hemresor har varit över 30 km långa. Totalt blev det 825,78 km - vilket är den mäktigaste månadsdistansen jag mäktat med under en månad under den tid jag har haft Garmin-gps:en på mina cykelstyren (september 2008).





En annan ovanlig företeelse är snitthastigheten. Jag har inte kollat så noga men jag är ganska säker på att jag inte snittat över 26,9 km/h någon månad på 2000-talet utomhus. Detta faktum har sin orsak dock: jag har nästan bara kört på lätta bil-och cykelvägar även om underlaget inte sällan även varit grus. Givetvis hade snittet också blivit lägre om jag cyklat med andra i grupp ;)
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: