8 apr. 2012

Nya jobbet





















Jag har knappt kommit igång på jobbet men jag har fått en ny dator och ett eget skrivbord. Nu fattas det bara att jag lär mig jobbet också. Samt tar cykeln dit.
Veckan som snart gått var en kort rackare. Men en ganska intensiv. Jag har träffat mina nya arbetskamrater på ett lite djupare plan än jag gjorde när jag var på besök på avdelningen sporadiskt under mitt förr-förra jobb. Jättekul stämning bland kollegorna och givetvis smittar det av sig lite på mig också!

Första dagen inleddes med en förmiddags kurs om begreppet "anläggning". Det är på inga sätt ett helt nytt begrepp för mig i sak men det fanns en hel del nytt att lägga på minnet. Värsta hårdkörningen efter en relativt slapp föregående vecka för min del.

Nu gäller det för mig att få ordning på mina arbetsuppgifter. Få fart på min nya dator, som fortfarande saknar inloggning (!), alla inställningar och att lära mig att bli effektiv på att utföra mina nya sysslor. Och att ta cykeln till jobbet förstås. Faktum är att jag för närvarande nästan är ensam om att inte cykla till jobbet. Visserligen har jag antagligen nästan längst till jobbet men ändå. Skärpning.

Jag har inte cyklat till jobbet sedan jag fick influensan i mars. Nu har jag "bara" ont i ryggen efter sträckningen jag förmodligen fick av mina rejäla hostattacker. Annars är det bra men pendlarcykelns styrlager mår inte ett dugg bättre...

1 kommentar:

Micke sa...

Har du börjat särskriva?