26 aug. 2011

Snart hundra


Jag har redan nått månadens mål på 620 km. Snart passerar jag hela 100 timmar i konditionsträningens tecken!

Nu är familjen hemma igen. Det brukar betyda bloggtorka. Inte direkt för att jag inte har nåt att säga men jag orkar inte :)

Nu sedan i tisdags är också svärfar på besök. Han vill ha saker att göra. Igår rensade han bildörren från delarna den trasiga elhissen består av. Det betyder att jag nog måste ta tag i o försöka fixa delar att montera in på den nu tomma platsen. Eller njuta av att de 102 dieselhästarna har några hundra gram mindre att släpa på. Vilket spjut det har blivit! ;) Om man bortser från att även gasvajern måste bytas. Gasen fastnar i bottenläget då och då om man slarvar med gasfoten. Det kan vara en lite otrevlig överraskning i stockholmstrafiken.

Nej tacka vet jag cykling! Nu har jag strax lagt 4 månaders cykelpendling bakom mig. Spännande nog är jag inte 100 procent säker på om jag kommer att fortsätta med det nästa månad. Ett oväntat förslag dök upp av en slump - men det brinner i galoscherna. Hinner kanske inte förrän nästa uppdrag är tänkt att ta vid. Wish me luck!

Apropå cykling har jag nu kört 628 km av planerade 620. Jag har också fuskkört med fincykeln några dagar för att bättra på snittet. Det gick rätt bra. Snittade strax över 30 km/h vid det första försöket. Sen alstrades det regn på vägbanan och momentnyckelcykeln fick jobba igen. Och jag vande mig vid slow-motion-accelerationer. I dag körde jag fincykel igen - och det gick skittungt. Fyrkantstrampade hela tiden. Sitter antagligen rätt olika cyklarna emellan. Får kika på det. Om. Jag. Orkar.

På återseende nästa månad med nya färska nyheter!

Inga kommentarer: