30 apr. 2011

Last suffer


Korridor Tenstaplan. Inte särskilt förfallet men olustigt ändå.

Igår var sista dagen på mitt i dag gamla jobb. Det känns overkligt men på måndag börjar i ny "nyckelposition" på samma företag. Sista arbetsdagen kröntes med jobb i mitt mest plågsamma område - Tensta.

Jag kanske inbillar mig men det känns nästan alltid en aning olustigt att jobba i Tensta. Trots närheten till Rinkeby är där en annan dimension av förfall. Tycker i alla fall jag. Uppbrutna dörrar, hål i väggar och uppbrända bilar. Eller kanske är det för att människorna är mera synliga och högljudda i Tensta än i Rinkeby? I Rinkeby verkar de flesta hålla sig hemma. Säkert bara inbillning men nu slipper jag hur som helst detta på obestämd framtid.

Det blir spännande att jobba med något nytt och kul att bli direkt tillfrågad av en av mina framtida kollegor. Kanske har jag gjort gott intryck?

Spännande blir den kommande veckan också på andra sätt. Nu kommer jag inte hinna lämna Mario på dagis längre - eftersom jag börjar före kl. 07.00. Jobbet ligger ju 11 kilometer bort och dagiset ligger fyra kilometer åt fel håll samt öppnar som tidigast 6:30. Omöjlig ekvation även om min form hade varit bättre. Eftersom jag nu har en arbetsplats kommer jag att kunna ta cykeln till jobbet med kondition som trolig följd.

Nu på tisdag är det dags för en mindre kul grej. Då ska vi träffa bostadssäljarna vi stämt. Det lär dock inte bli något avslut vid första tingsrättsbesöket utan sannolikt rättegång om ytterligare något år. Vi får se. Det är dock hög tid att friska upp minnet för att tillräckligt uppretad över oförätterna igen.

Peppar peppar - efter ett mjölkfritt år (så långt det lätt är möjligt) är min allergi praktiskt taget borta! Tillfällighet eller permanent är frågan :)

Inga kommentarer: