16 juli 2010

Fredagshumor

På TT är det en gammal tradition att någon bjuder på något kul mejlledes på fredagar. Jag tror dock inte humorn jag själv fick uppleva i morse var med flit.

Jag brukar sällan kika på de mejlledes bifogade humorlänkarna. Youtube och internet är fullt av skoj ändå och jag har sällan tid att surfa vilse på den oceanen i onödan. I morse kom jag dock inte undan. Den humor jag upplevde genom en snabb titt i ett av pappersåtervinningskärlen kanske inte går hem hos alla men definitivt hos mig. Eller vad sägs om en plastficka märkt "klimat" i kärlet som enbart är avsett för papper? Jag visste redan sedan tidigare att firmans meste miljöexpert också är expert på att inte sortera sina sopor.

Jag har länge tänkt publicera det grafiska sambandet mellan utbildning och inkomst i förhållande till förmågan att sopsortera rätt. Den som lever får se när. Det finns givetvis ingen vetenskaplig undersökning bakom den slutsatsen men såklart är den helt korrekt :)

Inga kommentarer: