17 maj 2010

Jag vill inte ha honom tillbaka!


Loggade in på ett gammalt mejlkonto jag får riktiga mejl till ibland. Mest spam dock. Särskilt irriterande är mejl som "Will he come back". Jag vill inte veta!

När jag ändå höll på att radera spam hittade jag ett och annat mejl jag lagt i en primalvrålsmejlbox och försökt glömma bort. Kan ändå inte förmå mig själv att radera dem då det kräver att jag ser dem. Antagligen finns det en psykologisk anledning till detta...

Ibland har jag fått kritik för att analysera situationer tagna ur sitt tidsmässiga sammanhang. Men jag tycker ärligt det är faschinerande. Speciellt då innehållet ter sig en smula annorlunda när en tidsperiod gått mellan när mejlet faktiskt skrevs.

Andra saker jag fått tillfälle att analysera är att folk missförstår när jag missförstår med flit för att gräva lite djupare. Irriterande. Men det får jag leva med. Dessutom skriver jag inte mejl längre på det sättet. Har egentligen aldrig fallit väl ut som jag önskat. Eller egentligen: "more gain, more pain" :)

Inga kommentarer: