11 aug. 2009

Fullt ös pedaltrycklös

Sammandrabbning i morse. Jag, Micke S och Hjalmar gjorde upp om alla pallplaceringar på TT:t på fiskartorpetbanan.

Av någon anledning stod vi stilla på startlinjen i dag jämfört med lätt rull som förr. Micke stack iväg ovanligt snabbt och Hjalmar lurades att han inte orkade hänga med i tempot. För att inte Micke skulle försvinna på en gång jagade jag ikapp. Nästan.

Med rekordhögpuls uppför till början av slalombacken trodde jag att jag cyklade snabbt. Hjalmar hade ju sagt att han hade varvtider på 8:50 dagen innan. Och nu kunde jag inte se honom överhuvudtaget i backspegeln (som jag inte har). Men, precis som förra gången, mötte jag Micke som körde sitt längre "elitvarv" på samma ställe som förra gången. Därmed visste jag att jag med stor sannolikhet inte alls körde snabbare än senast. Micke kör ju jämnt som ett kvalitetsurverk.

Första varvningen på 9:21, lite snabbare än förra gången. Ingen Hjalmar i sikte. Dock började kraften i benen sina rätt kraftigt. Det kan ju bli så där när man kör hårt varannan vecka eller så - och inte tränar något emellan. Pulsen däremot var det inget större fel på. Högpuls och lågryck på pedalerna - en intressant men inte särskilt snabb kombination.

Resten av varven blev elände. Varv två på 9:26 - inte under 9 minuter som det borde då det är c:a 30 sekunder kortare än startvarvet. Pulsen sjönk också. Lite. Från hurtiga 190 i snittpuls de första 2,5 varven till blott 187. Släppte förbi Hjalle och tänkte hänga på. Men glömde bort det i mina funderingar på vilken rubrik som skulle passa en sån här genomklappning.

Varvtider (med varvmedelpuls/varvmaxpuls):
1) 9:21, (190/198) 2) 9:26, (190/196) 3) 9:39,(188/195) 4) 10:00, (185/195) 5) 10:03, (183/193). Summa: 48:31 min.

Nästa gång då!

Inga kommentarer: