31 jan. 2016

En äta-hela-tiden-utmaning

All Inclusive är bra praktiskt. Men ack vad mycket man låter mattiderna styra. Att kombinera kontroll av vad man äter med buffé har visat sig utmanande på flera sätt.

Har absolut ingen aning om vad jag väger just nu och bryr mig sådär. Fotar vad jag äter och uppskattar grovt vad det blir i min mat-app. Förmodligen underskattning dagligen. Dricker för lite vatten och rör mig knappt något förutom de ca 10000 steg det blir per dag promenerande mellan frukost, lunch och middag samt badandet där emellan.

I dag var första dagen det kändes som att nej lunch vill jag inte ha i dag. Igår var första förvarningen inför detta: alltså vi måste röra på oss om vi ska orka äta så här mycket hela tiden.

I dag tog jag en promenad precis inför den sena lunchen som kom att förtäras kring kl, 14. Det blev en strandpromenad till ett hotellområde bort kanske 3 km totalt.

För övrigt så är hotellområdet riktigt nice. Hotellet är inte så jättebra men naturen utanför ojojoj. Det finns vilda djur fritt bland oss. Djur jag aldrig sett förut, tvättbjörnar, påfåglar, sköldpaddor, papegojor och apor. I någon slags symbios såvitt jag kan se det. Det djur som verkar ha det minst stimulerande är konstigt nog en åsna.

De djur som inte syns här kommer snart att dyka upp i en Youtube-film. Men den lär inte finnas förrän efter hemkomst till Sverige. Uppkopplingen är för dålig för att skicka filer...



Inga kommentarer: