23 juli 2012

Tillbaka i Burgas




Sedan helgen har jag varit tillbaka i Burgas efter tiden i Pamporovo. Det har inte blivit många knop och i morgon drar jag hem till regnet och kylan i Stockholm.


På vägen hem från Pamporovo tog vi en avstickare förbi en sevärdhet, "The marvelous bridges" som är något så märkvärdigt som gigantiska välsvarvade hål i berget som ser ut att ha skapats av vatten. Men på 1450 meter över havet - hur är det möjligt? Det var också en så pass viktig sevärdhet att skylten dit också fanns på engelska. Jag vet inte om någon vet säkert hur sevärdheten skapats men det var i stort sett värt omvägen på ca 30 km på vägar det sällan gick att köra 30 km/h på...







I Burgas har blivit lite bad, några promenader i kvällskylan (25 grader sisådär) och även ett besök i en slags motsvarighet till Ica Maxi. Med det menar jag en butik som har ett väldigt brett utbud förutom mat (som också har ett brett utbud förvisso).



Hushållet har förutom besök av mig fått något annat "svenskt" - en Ikeamöbel. Ektorp i Burgas liksom. Om soffan är lika svensk som mig kan ju diskuteras - den är tillverkad i grannlandet Rumänien!



Det har inte blivit några meter på cykeln sedan bergen vilket är synd med tanke på min höghöjdsform ;) Dessutom måste jag cykla lite till för chanserna att göra det här i Bulgarien rinner ut. I morgon drar jag nämligen hem till kylan igen. Blir nog trots allt ganska nice. Det kan vara nog så trist med samma väder varje dag (30+ grader celsius varje dag) och inte en enda regndroppe under de två veckor jag snart varit här ;) Konstant klibbig kropp kan iofs även icke-ironiskt vara lite jobbigt...

Nä nu ska jag ta min sista sväng på cykeln här innan jag måste packa ihop den igen!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: