5 dec. 2010

Ingen spinning i dag


Aleks bjöd mig på cykelpass i dag. Inomhuscykling på spinningcykel. Men det var absolut inte spinning.

Aleks knäcker extra på Sats och där heter spinning inte spinning utan Sats cykel. Hur som helst blev jag inbjuden att köra ett pass som han ledde. På morgonen hade jag lite tävlingsnerver. Det var ju inte direkt igår jag cyklade senast. Snarare i början av november. Sad but true. Men dålig form brukar ju vara lika med god form på spinningcykel.

Aleks kan det här med musik. Redan inför uppvärmningen blev jag rejält peppad av musiken han spelade. Det här skulle bli kul! Och det blev det. Femtiofem minuter senare hade jag slagit nytt puls-års-högsta (204 slag/min) och förhoppningsvis inlett en ny period av god hälsa med mer frekvent träning. Vem ska annars tävla för Spårvägen nästa år?

Apropå något helt annat. Under hösten har jag ju haft en skum era av huvudvärk och icke förkylningsrelaterade febertoppar. I helgen uppdagades vad som kan tänkas vara orsaken: mögel! Bakom sängen hade det av någon anledning bildats en äcklig samling av mögel som jag antagligen andats in flera timmar varje natt. Nu är den sanerad och förhoppningsvis var den bara ytlig. Tidigare har vi sett ansamling av mögel i badrummet som ligger bredvid sovrummet. De tidigare ägarna har målat över alla ventilationshål i väggarna så kanske har det varit för tätt i huset som ökar risken för kondens och mögel.

I dag har jag öppnat alla ventilationshål så förhoppningsvis är detta slutet på eländet. Vi får se. Jag hade i allafall ingen kräkningsframkallande huvudvärk i morse.

1 kommentar:

mIcke sa...

Jasså. när du cyklar innomhus med Aleks så duger det med höga pulsvärden, annat var det senast på Lidingövägen :) Glöm i inte att spara några slag till vinterdistansen nu bara.