12 sep. 2010

Soffvagn



I dag begav vi oss till Österåker för att hämta en Ektorp. Vi behöver nämligen en bäddsoffa i det nyrenoverade rummet.

Svärmor sover i vardagsrummet för tillfället. Det har hon inga problem med. Men det har jag. Lite. På mornarna, innan jag ska till jobbet, är jag inte mig själv, vill inte träffa så många människor och vill heller inte vara omänskligt tyst.

Nu är dock "Mariorummet" klart, bortsett från taklister, så dit ska svärmor skickas! Tycker jag. Men nu är det ingen brådska. Förra året när jag var i samma situation fast höll på att renovera vardagsrummet var det mycket mera bråttom till min dåvarande irritation eftersom det rummet var rummet jag försökte hålla ordning på Spårvägens bokföring i. Nu rubbades mina cirklar fatalt.

Cirklarna har på sätt och vis rubbats ändå. Svärmor ska bo här hela året - vilket är bra som back up för Mario men som skjuter mina fint smidda planer på att göra "mariorummet" till mitt nya kontor framåt till evigheten...
Nu kanske någon tycker att det är elakt att smida planer som innefattar att sno ett rum från ett litet barn. Men ska sanningen fram lär det dröja några månader innan han känner sig bekväm med att bo ensam i eget rum. Om vissa saker går som de kanske bör kanske vi inte ens bor kvar när det är dags för honom att flytta :)

Inga kommentarer: