11 apr. 2010

Keps Cup Källbrink


Tävlingspremiär med smuts från 2009 på tävlingscykeln. Hade inga större förhoppningar men fick ta i en hel del vilket i sig innebar att jag inte blev lottlös.

Inte var dag jag tävlar utan vettig förberedelse. Den här gången fick jag med mig Antoaneta och Mario också. Att få med barnvagn och cykel i bilen var ingen jättelätt match men det gick!

Loppet blev någon minut försenat och jag hade ju formtoppat mig till klockan 11 precis. Ja, ni förstår, det sket sig. Skämt o sido så hängde jag med bra när starten väl gick, utan att ta i överdrivet mycket. Sen kom första backen. I den var det jättemånga som inte ville cykla i bredd på stigen som bara rymde en cyklist åt gången. Tvärstopp. Det blev till att slänga upp cykeln och springa upp för den backen. Därefter var jag en bit efter täten och kände att jag redan sprungit för mycket. Känslan av löp-slappa ben gick över. Det var hjärtat och tekniken som var svaga "punkter" i dag. Inga små bitar men ge mig en månad så ;)

Körde H30 i dag. Med barn, hus, bil och "fru" får man köra i den klassen. Däremot var det inte direkt planerat att inte vinna. Jag som typ skrattat åt H30 i alla år. De senaste åren har jag blivit så dålig att jag inte vågat att köra i klassen själv. Nya tag i år. Jag tror jag blev tvåa i dag efter Ola Hellström som verkar ha fått rejält med fart efter vintern!

Under rejset hade jag en liten duell med en ivrig junior som körde betydligt bättre än mig utför på snorhala sten- och rotstigarna än jag men en aning långsammare än mig uppför. Lyckades dra det längre strået mot slutet. Pressade upp pulsen lite extra och fick inte juniorstryk. I allafall inte av honom. Hur det gick längre fram i fältet vet jag inte - än. Blev precis varvad av elit-vinnaren Fredrik Edin också. Surt, då det bara var några hundra meter kvar av mitt lopp när det hände. Men jag får väl "göra en Edin" och ta varvningen på rätt sätt: träna upp mig till superform för att slippa eländet!

Varvtider:
Varv Tid: Sträcka: Snitthastighet:
100:05:171,4516,5
200:05:131,4616,7
300:05:241,4516,1
400:05:331,4515,6
500:05:291,4515,9
600:05:251,4516,1
Snitt:184,Max 194!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra kört Stefan!!!/GT