10 feb. 2010

Broccolislarv

Test i dag igen. Jag kände mig klen mot slutet. Och mycket riktigt: gårdagens måltider saknade broccoli!

På fredag är det sista chansen för mig och vårens tester. Ska bli skönt! Även om det är hur jobbigt som helst att trampa med mjölksyra rinnande ur öronen så är det vägen dit som är värst. Den är i alla fall längst och man hinner med en hel del skumma tankar när man trampar där med overkligt låg 50-kadens.

Totalt har alla test tagit mellan 35 och 38 minuter, så det är ingen jättelång tid vi talar om. Men det är bara de 4-5 sista minuterna som är den riktiga fysiska utmaningen. Det är då de sista spärrarna ska släppa. Det är då syreupptaget ska slå alla tidigare rekord. Jag vet inte exakt vad jag fick i syreupptag i dag men jag cyklade 10 sekunder kortare än i måndags. Spar mig tills på fredag. Hittills har syreupptaget blivit bättre för varje test. Det är antagligen för att jag var i så risigt skick när jag började. Fortfarande står jag själv som 16-åring och skrattar åt siffrorna.

En kul detalj är att känslan i ben kontra andning förändrats under dessa två veckor som snart är till ända. Under det första testet var andningen inte märkvärdigt jobbig och benen blev lätt tunga. Nu är det istället andningen som känns tung medan benen känns lätta en längre stund. Kan det bero på att jag har över 1,5 dl högre syreupptag den här veckan än den förra?

På fredag är det som sagt sista chansen. Och tills dess ska jag hinna med en timmes rullpass och inte slarva med broccolin ;)

Inga kommentarer: