27 nov. 2008

Kapitalisternas segrar

Efter mina sista år på TT är jag inte så förvånad över
orättvisor längre. Finns ett scenarie där ekonomi vägs mot goodwill
är utgången viss.

Kapitalet segrar i ett företag som en gång i tiden troligen hade ädlare mål med verksamheten.

Det är en av många anledningar till att jag inte vill jobba där längre. Inte som vaktmästare. Inte som journalist.

I dag hände ytterligare ett par tragikomiska saker men dem tänker jag
inte avslöja ännu.

Det jag egentligen undrar är hur mina Ppm-fonder kan stå absolut stilla i flera dygn under denna börsuppgång. Finns ytterligare en förklaring som är för svår för vanliga människor att förstå?
Att repo- och stiborräntan inte har ett dugg att göra med rörliga låneräntor är ju en annan företeelse som inte är värd eller möjlig att förklara för den simpla människan. Eller varför statliga SBAB inte är billigast :)

Inga kommentarer: