24 sep. 2008

New stuff

Jag kunde inte hålla mig. Nu har jag skaffat mig den tredje GPS-mojängen inom ett år.
Vad gör man väl inte när man har lite för mycket pengar? Nejdå, bara skojar. Men jag var bara tvungen att skaffa en ny cykeldator. Det är ju för att jag inte vill använda min gamla polarklocka som jag inte tränar nuförtiden. Säger vi :)

Polarklockan skaffade jag i september 2001. Nu är det dags för en Garmin Edge 705. Scary stuff då det som är mest coolt med en cykeldator som förlitar sig på GPS-info är något som jag inte hört mycket om. Då menar jag såklart möjligheten att jämföra gamla träningspass "live". Men... jag testade en liknande funktion med min förra telefon och det funkade bra. Bortsett från att jag inte såg vad som hände när jag hade telefonen i bakfickan.

Nu återstår bara att se om leveransen funkar. Jag har lite otur med sånt. Den här ska från England. Därför fick jag ett pris på närmare 1000 kronor under det svenska priset. Då är ju affären helt legitim. Inte alls någon prylhysteri, right? :P

Inga kommentarer: