22 sep. 2008

Jag e bitter


Under hela sommaren och den begynnande hösten har jag i var och varannan mening känt mig tvingad att tillägga "jag är inte bitter". Men det var då det.

Det har handlat om allt ifrån jobbsituationer, min lön och om hur det är att cykla i stan med alla knäppa fotgängare och paranoida bilister - allt avslutas med att jag inte är bitter. Det konstiga är att ju mer jag sagt det desto mindre har jag blivit trodd :)

I dag när jag satt och jobbade med mina tråkiga tyska kanaler efter en intensiv förmiddag på det första tråkjobbet slog det mig att jag visst är bitter.

Om nästan exakt en vecka drar jag till Egypten. Ska DET bli kul? Jag hoppas det. Min bitterhet kan ha framkallats av att jag jobbat hysteriskt mycket i år. Från att ha jobbat 5 timmar om dagen i flera år har jag ökat med minst det dubbla. Jag kan vara utbränd.

Det här är sista veckan med tv-tablåerna. Efter det kanske aldrig mer. En epok tar slut. Men kommer jag sluta vara bitter?

1 kommentar:

Adventisten sa...

Du behöver en Sabbat per vecka kära bror.